Przyrodniczy Ogród Zmysłów
Jest to ogródek dydaktyczny z przystankami z przyrodniczymi zadaniami do samodzielnego wykonania. Jest to dobra propozcyja dla rodzin z małymi dziećmi. Ścieżka jest przyjazna osobom niepełnosprawnym.
Lokalizacja: przy dyrekcji Parku w Chyrzynie.
Powierzchnia: około 0,8 ha
Nawierzchnia ścieżek: mineralna; umożliwia poruszanie się na wózkach inwalidzkich.
Wstęp bezpłatny. Czynne w godzinach otwarcia siedziby Parku w Chyrzynie.
12 przystanków edukacyjnych. Przy każdym przystanku znajdują się tablice w języku polskim i niemieckim. Część z nich ma napisy w języku Braille’a.
Dostępny przewodnik po ścieżce z dodatkowymi propozycjami zajęć i zabaw dla grup szkolnych. Dzięki temu, każdy z nauczycieli lub opiekunów może samodzielnie przeprowadzić lekcje w Ogrodzie.
Przystanki w Przyrodniczym Ogrodzie Zmysłów:
- Ogródek Zmysłów. Można tutaj poznać bogactwo zapachów i form świata roślin. Przez środek Ogródka biegnie ścieżka w tunelu. Dzięki temu, każdy z bliska może powąchać, dotknąć lub posmakować posadzonych w nim roślin.
- Ogród motyli. Zasadzono w nim rośliny, których kwiaty przywabiają motyle.
- Jaka to ryba? Jest to zabawa, polegająca na rozpoznawaniu ryb żyjących w okolicznych wodach.
- Ścieżka Zmysłów. Spacer z zamkniętymi oczami po ścieżce, której odcinki wyłożono różnymi materiałami.
- Budki lęgowe ptaków. Prezentacja różnych typów skrzynek lęgowych dla ptaków.
- I ty zostań Indianinem. Rozpoznawanie tropów ptaków i ssaków występujących w Parku.
- Orła cień. Na tym przystanku można porównać rozpiętość własnych ramion z rozpiętością skrzydeł bielika.
- Jaki to ptak? Rozpoznawanie ptasich sylwetek na podstawie makiet.
- Odgłosy przyrody. Przy pomocy prostych przyrządów, można tu naśladować niektóre z odgłosów słyszanych w przyrodzie.
- Te, co skaczą i biegają. Uczestnik tej zabawy porusza się jak zwierzęta np.: skacze jak wiewiórka czy wspina się po sieci jak pająk.
- Ścieżka rzeczy dziwnych. Wśród krzewów, traw i drzew, rozmieszczono różne, nietypowe dla tego miejsca obiekty. Należy je odnaleźć.
- Przyrodnicza gra w klasy. Zabawa oparta na bazie popularnej, dziecięcej gry w klasy.